Waarschuwing: Pas op lijnkapers!

Hoe merkt u dat uw lijn is gekaapt?

U merkt opeens dat u een andere telefonieaanbieder heeft. Onverwachts krijgt u een rekening in de bus of een monteur op de stoep. U of één van uw medewerkers heeft nooit contact gehad met de nieuwe aanbieder. Of er is wel contact geweest, maar u of één van uw medewerkers heeft niet bewust ingestemd met een aanbod. Toch bent u overgezet. We spreken in zo’n geval van lijnkaping. Lijnkaping is voor telefonieabonnees heel vervelend.

Wat is lijnkaping precies?

U kunt overstappen naar een andere telefonieaanbieder. Meestal gebeurt dit als u er zelf voor kiest. Maar soms zonder dat u erom heeft gevraagd. Of zonder dat u ermee heeft ingestemd. Dit heet lijnkaping, slamming of ongewilde overstap. Het gaat bij lijnkaping niet over telefonische werving waarbij het helder is dat het om een nieuwe aanbieder gaat die u een duidelijk aanbod doet. Consumenten hebben wettelijk een betere bescherming tegen lijnkaping dan zakelijke klanten. Lijnkaping is daardoor vooral een probleem voor ondernemers.

Wat kunt u zelf doen bij lijnkaping?

Probeer eerst bij de nieuwe aanbieder de overstap terug te draaien. Met hem heeft u geen contract. Hiervoor kunt u deze voorbeeldbrief gebruiken. Komt u er met hem niet uit? Neem dan met ons contact op. Wij helpen u verder!

ICT Hardware

Online shop voor het bestellen van smartphones (refurbished), endpoint- en netwerk-devices en accessoires

Alleen voor BTG Services leden

Klik hier voor de webshop
Klik hier

Telecom Expense Management

BTG Services is specialist op het gebied van TEM (Telecom Expense Management)

Alleen voor TGG leden

Meer weten over TEM. Inloggen naar het portal? Klik hier.
Meer weten

Connectiviteit

Koper-, glasvezel- en radiostraalverbindingen in praktisch elke gewenste bandbreedte. Plus Internet en IP-VPN.

Alleen voor BTG Services leden

Meer weten over connectiviteit en verbindingen? Klik hier.
Meer weten

Lidmaatschap BTG

Klik hier om lid te worden bij BTG

Word lid