In april 2017 heeft KPN aangekondigd dat met ingang van 1 september 2019 de dienstverlening voor ISDN 1/2, ISDN Meervoudig en PSTN Meervoudig stopt. De dienstverlening voor PSTN Enkelvoudig (analoge aansluiting) blijft vooralsnog gegarandeerd. Wat betekent dit voor uw organisatie?
Belangrijkste oorzaken afname
Sinds december 2018 is het al niet meer mogelijk voor klanten om nieuwe ISDN 1/2, ISDN Meervoudig en PSTN meervoudig lijnen te bestellen en in juli 2018 heeft KPN bekend gemaakt dat de dienstverlening voor ISDN15/20/30 eindigt op 1 oktober 2021.
ISDN stopt dus snel. De belangrijkste redenen om te stoppen met deze dienstverlening zijn de verouderde techniek en de afname van het aantal gebruikers van traditionele telefoniediensten (ISDN). Het succes van bellen via internet (Voice over IP) en veranderend klantgedrag zijn de belangrijkste oorzaken van deze afname.
Wat betekent dit voor u als klant?
Vanaf september 2019 kunt u geen gebruik meer maken van deze aansluitingen. Als u nog niet bezig bent met de migratie van uw aansluitingen naar een nieuwe oplossing, dan is het belangrijk om hier zo snel mogelijk mee te starten en uw keuze te bepalen voor de gewenste oplossing.
Het is zaak om snel actie te nemen
Telegrootgebruik helpt u uiteraard graag bij deze inventarisatie van uw aansluitingen en bij de keuze van een alternatief. Zowel u als klant, als Telegrootgebruik, gesteund door de uiteindelijke leverancier, kunnen dan de daadwerkelijke migratie gaan voorbereiden en inplannen. Dit kost tijd voor beide partijen en al lijkt september nog ver weg, het is zaak om snel actie te nemen.
Aangezien de ISDN migratie dient aan te sluiten op uw specifieke situatie, toekomstplannen en beschikbare budget, zullen we in de komende nieuwsbrieven veelvuldig aandacht besteden aan de ISDN migratie.
Wilt u weten wat de alternatieven zijn? Neem dan gerust contact met ons op.
Mocht u vragen hebben of onze hulp kunnen gebruiken? Stuur dan een email naar isdnmigratie@tgg.nl of bel 088 353 22 22