BTG Services on the move!

Nadat de koers bij BTG Services in de afgelopen jaren drastisch wijzigde van een inkooporganisatie naar een serviceorganisatie, hebben we ook gewerkt aan de opzet en ontwikkeling van een eigentijds productportfolio. Zo is als dienst ‘consultancy’ toegevoegd, waarbij we niet alleen Senior Consultants ter beschikking stellen, maar ook de combinatie Young Professionals met Senior Consultants. In het kader van de ‘human capital agenda’ waar elk bedrijf en organisatie mee worstelt, kan dit ook een oplossing zijn om het arbeidstekort tijdelijk aan te vullen met professionele inzet. In dit artikel lopen we langs alle aandachtspunten die BTG Services zo’n unieke serviceorganisatie maken. 

Het is evident dat BTG in onze consultancy-dienstverlening vanuit Services samenwerkt met partners, die op het vlak van ‘human capital’ gekwalificeerd personeel kunnen leveren. Bedrijven die te maken hebben met een tekort aan goed personeel kunnen wij vanuit Services op deze manier continuïteit bieden. 

Aanbod vanuit vraag

Zoals bekend wordt vanuit BTG Vereniging binnen de diverse Expertgroepen de discussie aangezwengeld en opgepakt om te kijken waar niet alleen de Vereniging zich op kan concentreren, maar ook waar de Services organisatie producten en diensten op kan ontwikkelen. Uiteraard doen we dit ook weer samen met tal van Solution Partners. Hierbij valt te denken aan producten en diensten op het vlak van Security, AI, Connectivity, Smart Cities enzovoort. De inhoudelijke discussie wordt hierbij gevoerd aan de Verenigingskant, waarna BTG Services aan de slag gaat met de vertaalslag naar concrete producten en diensten.  

Een ander voorbeeld is de discussie in het kader van het frequentiebeleid én de continuïteit van de bereikbaarheid. Daar gaan we de dialoog aan met de providers en de Solution Partners om de Gebruikers van IT & Communicatietechnologie te helpen met hun uitdagingen. Nogmaals, ook hier ligt een rol voor BTG Services; het verlenen van adequaat advies, niet alleen op het vlak van telecom, maar ook breder,  in het veld van IT en Communicatietechnologie. Naast de adviesrol die BTG op zich kan nemen krijgen we ook steeds meer vragen om op het gebied van een ‘second opinion’ in te springen vanuit Services. Ook hierin kunnen we in de toekomst aan tegemoetkomen.  

Met deze ontwikkeling zien we duidelijk een verschuiving naar het niet alleen leveren van relevante producten en diensten maar ook hier kunnen we een rol spelen in het kader van de belangenbehartiging. De zogenaamde ‘consultatierondes zijn hier een evident voorbeeld van, daarover later meer.  

Strategische tafels

BTG Services heeft Motivaction weer opdracht gegeven om een aantal strategische tafels te gaan organiseren. Dit in hechte samenwerking met onze directe achterban. De uitkomsten ervan kunnen leiden tot een aanpassing van onze huidige producten en diensten. Deze tafels zullen divers van samenstelling zijn, waar onze Gebruikers én de wetenschap, bedrijfsleven en overheid, verankerd worden. Te denken valt ook aan een samenstelling met Young Professionals. Inclusie en diversiteit zullen in de samenstelling van deze strategische tafels een belangrijk uitgangspunt vormen. De uitkomsten worden verwacht op het BTG Event van 12 december. Het spreekt voor zich dat we deze uitkomsten ook meenemen in de strategische agenda van 2025 en verder.       

Basis versterken

Wat we natuurlijk ook doen is datgene waar we heel erg goed in zijn, te continueren en versterken. Dan heb ik het over onze dienst TEM (Telecom Expense Management).  Wij ontzorgen daar al ruim 29 jaar diverse bedrijven en organisaties in. Dit is een service die nog steeds groeiende is; we spelen vanuit BTG Services adequaat in de op de vraag van de Gebruiker en leveren maandelijks of desgewenst eerder, in query’s relevante gegevens aan waarop de organisatie of bedrijf in kwestie kan bijsturen. Een grote added value is, dat wij vanuit BTG Services al ruim 29 jaar samenwerken met onder meer de MNO’s, waardoor wij bij grote aantallen, forse kortingen kunnen bedingen voor onze Gebruikers.  

 Een andere grote vraag waar wij aan kunnen volden, zijn de zogenaamde SMS-diensten. Ook dit traject doen we met zeer gerenommeerde partners in de markt. Ook hierbij geldt dat we door de grote aantallen fikse kortingen kunnen bedingen voor deze dienstverlening. En daar is nog veel te winnen aan mogelijkheden voor onze Gebruikers

Vraag gestuurd in plaats van aanbod gedreven

We zijn daardoor ook in een permanente dialoog met de overheid en de MNO’s en met andere Solution Partners die connectiviteit realiseren in onze digitale infrastructuur. We zoeken bewust de interactie op in de markt. Het gesprek start altijd op basis van inhoud (BTG Vereniging) en mondt uit in producten en diensten. Wat is er daadwerkelijk nodig om onze achterban te ontzorgen? De eerdergenoemde Consultatierondes die we op verzoek van het ministerie van EZK en/of vanuit de RDI uitvoeren in onze achterban leiden ertoe, dat we ook verder kunnen met het door ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. 

 Voeg dit samen met de uitkomsten van de strategische tafels die Motivaction voor ons in opdracht gaat verzorgen. Dat levert een unieke bron van informatie en uitkomsten op, waarop we kunnen voortbouwen om de BTG Services organisatie te doen groeien op basis van geboden continuïteit. Wij willen datgene leveren waar men behoefte aan heeft. We werken vraag gestuurd in plaats van aanbod gedreven’. 

BTG Services als marktplaats in de digitale transformatie & connectiviteit. 

Duurzame digitalisering

Tot slot willen we niet onvermeld laten dat de BTG Vereniging zich momenteel concentreert op ‘duurzame digitalisering. Als Vereniging participeren we actief in vele landelijke initiatieven zoals in de NL Coalitie voor Duurzame Digitalisering en niet te vergeten de NL Coalitie van AI in het Onderwijs. Evident dat we hierop vanuit Services kunnen doordenken in de vorm van producten en diensten die we, samen met onze Solution Partnerskunnen gaan uitrollen in de markt.  

Het is ook daar waar BTG Vereniging én BTG Services met elkaar optrekken met als een belangrijkste doelstelling: datgene leveren waar het BTG lid – lees klant- op zit te wachten en waar men om vraagt om te leveren. Vraag en aanbod brengen wij actief bij elkaar.  

 Niets voor niets kunnen we ook met stelligheid zeggen:  BTG Services als marktplaats in de digitale transformatie & connectiviteit. 

Vanuit BTG Vereniging leggen we de verbinding op inhoud, met onze Leden en Solution Partners BTG Services lost samen met Solution Partners marktimperfecties op bij onze klanten en leden.  

Concreet:  “BTG Services 2024; we boost your digital transition.” Let’s move on!!

Petra Claessen, Boardmember BTG Holding BV 

Jeroen Hofsté, Boardmember BTG Services  

 

ICT Hardware

Online shop voor het bestellen van smartphones (refurbished), endpoint- en netwerk-devices en accessoires

Alleen voor BTG Services leden

Klik hier voor de webshop
Klik hier

Telecom Expense Management

BTG Services is specialist op het gebied van TEM (Telecom Expense Management)

Alleen voor TGG leden

Meer weten over TEM. Inloggen naar het portal? Klik hier.
Meer weten

Connectiviteit

Koper-, glasvezel- en radiostraalverbindingen in praktisch elke gewenste bandbreedte. Plus Internet en IP-VPN.

Alleen voor BTG Services leden

Meer weten over connectiviteit en verbindingen? Klik hier.
Meer weten

Lidmaatschap BTG

Klik hier om lid te worden bij BTG

Word lid